4 δοκιμασμένα Conversion Copywriting Tips για SEO Content

Το SEO είναι εξαιρετικά σημαντικό πλέον. Τόσο σημαντικό που μια καλή στρατηγική SEO προέχει πολύ παραπάνω από ποιοτικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο, έτσι; προφανώς και όχι! Τα πάντα ξεκινούν με την δημιουργία χρήσιμου Content. Ακόμη και η Google το έχει σαν ένα από τα 3 βασικότερα κριτήρια (από μια λίστα με περίπου 200 στο σύνολο) στην αξιολόγηση όλων των σελίδων στο Internet.

Η αλήθεια είναι λοιπόν ότι οι SEO Copywriters έχουν δύσκολο έργο πλέον. Ο λόγος; Πρέπει να γράφουν περιεχόμενο με 2 παράγοντες πάντα στο μυαλό τους, τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης. Δυστυχώς κάποιες φορές όμως όλοι εμείς που ασχολούμαστε με αυτό δίνουμε υπερβολική σημασία στο δεύτερο, αμελώντας το πρώτο.

Όσο καλά optimized και αν είναι το περιεχόμενο σας, αυτό σίγουρα δεν αποζημιώνει για προχειρογραμμένα ή αδιάφορα κείμενα. Social media, PPC, Content Marketing ή οποιαδήποτε άλλη στρατηγική ή κανάλι Digital Marketing μπορεί να χρησιμοποιείτε, όλες έχουν μια κοινή συνισταμένη επιτυχίας… το ποιοτικό και αυθεντικό περιεχόμενο.

Τι είναι το Conversion Copywriting;

CREDIT TO PEXELS

Το Conversion Copywriting αποσκοπεί σε ένα μόνο στόχο. Να ωθήσει τον χρήστη να δράσει με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Αυτό μπορεί να ποικίλει ανάμεσα στα ακόλουθα:

  • να πατήσει ένα συγκεκριμένο κουμπί Call-To-Action,
  • να προσθέσει ένα προϊόν στο καλάθι του,
  • να κάνει share ένα άρθρο στα social media,
  • να γραφτεί στο email list σας,
  • ή να κατεβάσει κάποιο άλλο content offer που μπορεί να του προσφέρετε, όπως ένα δωρεάν eBook.

Κατ΄επέκταση, το Conversion Copywriting είναι ακόμη πιο επικεντρωμένο στο να ενθαρρύνει τον χρήστη να κάνει κάποιο από τα προαναφερθέντα συγκριτικά με το απλό Copywriting (εξού και ο όρος Conversion). Τα κείμενα που έχουν στόχο το Conversion είναι κείμενα πολύ επιθετικής πώλησης, και χειραγωγούν την τέχνη της πειθούς μέσα από την σωστή επιλογή και τοποθέτηση των λέξεων στις προτάσεις σε συνδυασμό με χειρουργική ακρίβεια. Η Joanna Wiebe, ο άνθρωπος που επινόησε τον όρο Conversion Copywriting, το χαρακτηρίζει ως εξής:

“Το Conversion Copywriting είναι η χρυσή τομή ανάμεσα στο Direct Response Copywriting, τα κείμενα πώλησης της παλιάς σχολής δηλαδή, και περιεχόμενο που στοχεύει στο User Experience και στο να ωθήσει τον χρήστη να πάρει μια απόφαση, μέσα από την δημιουργία ενός ποιοτικού Interface και μιας ποιοτικής αναγνωστικής εμπειρίας. Όλα αυτά συνδυάζονται σε αυτό που λέμε Conversion Copywriting, όπου ο στόχος είναι να κάνουμε τον χρήστη να δράσει με ένα συγκεκριμένο τρόπο.”

4 Conversion Copywriting Tips για αύξηση των πωλήσεων

CREDIT TO PEXELS

Όσο σημαντικό και εάν είναι το optimization για τις μηχανές αναζήτησης, το ζητούμενο εδώ είναι η δημιουργία Content που να είναι user-friendly και που θα το λατρέψουν οι χρήστες. Ακούγεται αρκετά δύσκολο, έτσι; Εφαρμόστε τα 4 tips που ακολουθούν και θα δείτε σημαντική βελτίωση.

1. Χρησιμοποιήστε Headlines που τραβάνε το μάτι και κάντε σωστό break-down στο κείμενο με Subheadings και Bold text

Ένα σημαντικό κομμάτι του πετυχημένου SEO Content είναι τα Headlines που χτυπάνε καλά στο μάτι. Δυστυχώς ένα πετυχημένο headline δεν είναι μόνο αυτό που απλά έχει το target keyword στο τίτλο. Το Buzzsumo έχει κάνει έρευνα ανάμεσα σε 100 εκατομμύρια headlines, αναλύοντας ποιες φράσεις αποφέρουν το μεγαλύτερο engagement από πλευράς χρηστών.

CREDIT TO BUZZSUMO

Επιπλέον, λάβετε υπόψιν σας ότι το 79% των χρηστών δεν θα κάτσει να διαβάσει ολόκληρο το κείμενο σας, αλλά θα σκανάρουν τα σημαντικότερα σημεία. Βοηθήστε τους να το κάνουν πιο εύκολα δομώντας το με τα κατάλληλα H2, H3 subheadings. Ξεκινήστε την κάθε παράγραφο σας συνοψίζοντας σε τι θα αναφερθεί αυτή η παράγραφος. Πολλοί χρήστες δεν θα πάνε παραπέρα από την πρώτη πρόταση της παραγράφου, οπότε σκεφτείτε ότι τους διευκολύνετε με αυτό τον τρόπο.

Έχετε κάποια σημαντικά σημεία μέσα στο άρθρο που θέλετε να επιστήσετε την προσοχή των χρηστών πάνω τους; Βάλτε τα σε bold έτσι ώστε να μην τα παραβλέψουν. Τέλος, έχει παρατηρηθεί ότι Action words και ρήματα στην αρχή μιας πρότασης ή ενός heading αυξάνουν τις πιθανότητες να διαβάσει ο αναγνώστης το συγκεκριμένο σημείο.

2. Δημιουργήστε ένα καθηλωτικό Intro

Έχετε μια ευκαιρία να προσελκύσετε και να κρατήσετε τον χρήστη για να συνεχίσει να διαβάζει και αυτή είναι στο Intro. Όσο καλά στημένο και αν είναι το υπόλοιπο κείμενο, όσα στατιστικά και original research και αν έχετε συμπεριλάβει μέσα στον κορμό, το πιο πιθανό είναι ότι ο χρήστης δεν θα φτάσει καν τόσο κάτω στη σελίδα εάν η εισαγωγή σας τον έχει κάνει να χασμουριέται σαν να μην υπάρχει αύριο. Να τι πρέπει να κάνετε για ένα Intro που θα κρατήσει αμείωτη την προσοχή.

  • Χρησιμοποιήστε μικρές προτάσεις. Αυτό φυσικά ισχύει για όλο το κείμενο, αλλά είναι ακόμη πιο σημαντικό για την εισαγωγή. Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποθαρρυντικό από ένα άρθρο που ξεκινάει με προτάσεις “σεντόνια” που δυσκολεύουν τον αναγνώστη να τις ακολουθήσει.
  • Αφαιρέστε περιττές λέξεις και επιρρήματα όπως “πολύ” και “πραγματικά”. Δομήστε τον λόγο σας με ευθύ και άμεσο τρόπο και δώστε ένα προφορικό ύφος στο κείμενο σας.
  • Δώστε στον αναγνώστη όσο πιο γρήγορα το “γιατί”. Υπάρχει ένας ωκεανός κειμένων στο Internet. Γιατί να συνεχίσει να διαβάζει το δικό σας;

3. Δώστε έμφαση στα πλεονεκτήματα του προϊόντος σας, όχι στις προδιαγραφές

Ο άνθρωπος είναι εγωιστικό ον. Δεν τον ενδιαφέρει καθόλου κάτι που δεν τον αφορά ή δεν κάνει την ζωή του καλύτερη με κάποιο τρόπο. Όσο εντυπωσιακό και αν ακούγεται το να περιγράφουμε τα features ενός προϊόντος, είναι απέραντα βαρετό και πιστέψτε με, ενδιαφέρει πολύ λίγους. Το ξέρω ότι είναι δύσκολο να το δεχτείτε αυτό, γιατί στην τελική το προϊόν σας είναι κάτι σαν το παιδί σας και θέλετε να περηφανευτείτε για το πόσο καλό είναι.

Παρ’όλα αυτά αντισταθείτε σε αυτή την ανάγκη για τον εξής απλό λόγο. Αυτό που απασχολεί τους περισσότερους πελάτες όταν αγοράζουν ή σκέφτονται να αγοράσουν κάτι είναι το τι λύση θα δώσει στο πρόβλημα τους ή πως θα κάνει τη ζωή τους πιο εύκολη. Επίσης, οι χρήστες βομβαρδίζονται με τόσες διαφημίσεις κάθε μέρα που πλέον οι περισσότερες περνούν απλά απαρατήρητες.

Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσετε τα άτυπα διαφημιστικά φίλτρα που έχουν αναπτύξει οι χρήστες του σήμερα είναι να τους κάνετε ξεκάθαρο μέσα από το Content σας πως θα τους βοηθήσει το προϊόν σας. Κοινώς πουλήστε το αποτέλεσμα που θα πετύχουν, όχι βαρετές τεχνικές προδιαγραφές και χαρακτηριστικά.

4. Κάντε focus στο “εσύ”, όχι στο “εγώ”

Αυτό είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το προηγούμενο point για τα πλεονεκτήματα αλλά έχει να κάνει περισσότερο με την επιλογή των λέξεων. Ο χρήστης δεν θέλει μόνο να μάθει πως θα γίνει η ζωή του καλύτερη με το προϊόν σας, αλλά και να του μιλάτε με άμεσο τρόπο στο δεύτερο ενικό (ή δεύτερο πληθυντικό για τους πολύ ευγενικούς).

 

Όταν γράφω πάντα σκέφτομαι ότι κυριολεκτικά μιλάω live σε ένα κοινό που κάθεται μπροστά μου σε κάποιο αμφιθέατρο. Αυτό με βοηθάει στο να εκφράζομαι ανάλογα, έτσι ώστε να κρατήσω το ενδιαφέρον τους αμείωτο. Άρα είναι βασικό να απευθυνόμαστε κατευθείαν στον χρήστη με το “εσύ” ή το “εσείς” και χωρίς βαρετές απρόσωπες προτάσεις και αναφορά στο “εγώ”. Δείτε το παρακάτω παράδειγμα για να το καταλάβετε απόλυτα.

  • Κακό παράδειγμα: “Σε αυτό το άρθρο θα δώσω τα πιο αποτελεσματικά Conversion Copywriting tips.”
  • Καλό παράδειγμα: “Θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στα πιο αποτελεσματικά Conversion Copywriting tips; Η αύξηση των πωλήσεων σας είναι ένα click μακριά.”

Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι το SEO είναι σίγουρα σημαντικό και μια σοφή επένδυση εάν θέλετε το Content σας να είναι προσβάσιμο από μια μεγάλη μερίδα χρηστών στα οργανικά αποτελέσματα. Παρ’όλα αυτά το SEO δεν είναι τίποτα χωρίς ενδιαφέρον και καλογραμμένο Content. Ας δώσουμε όλοι και πάλι περισσότερη βαρύτητα στους χρήστες και την εμπειρία που θα βιώσουν διαβάζοντας το Content μας. Ούτως ή άλλως είναι αυτοί που καθορίζουν την επιτυχία ή αποτυχία ενός κειμένου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s